Honda telah menyatakan
produk CBR1000RR baru adalah motosikal terbaik yang mereka pernah
bina. Jika kita lihat dari
perspektif prestasi, ia sudah dapat
dibuktikan. Tambahan teknologi gabungan
brek ABS yang boleh dimiliki sebagai pilihan,
kita mungkin melihat
binatang yang sangat
cantik menggerunkan di jalan raya.
Mesin baru didatangkan dengan peredam
stereng elektronik dan klac slipper untuk
cornering yang tepat dan penurunan gear yang lancar. Manakala suntikan elektronik dwi-peringkat membuatkan enjin 999cc
mendapat jumlah bahan api yang betul untuk
memberikan kuasa yang diperlukan dalam pelbagai senario, tanpa mengetepikan
penjimatan bahan api.
Honda CBR1000RR 2013 mempunyai instrumen
LCD yang mudah
untuk dibaca dan menawarkan data
yang kritikal, seperti pemasa pusingan
lap, catatan perjalanan dan penggunaan
bahan api berkomputer, petunjuk lima peringkat peralihan
gear boleh ubah, petunjuk kedudukan
gear dan fungsi memori
takat rpm. Harga asas bagi model ini ialah pada RM98,900.00 dan 109,900.00
dengan ABS.
Spesifikasi
Enjin :
Liquid-cooled 4-stroke inline-4,999.8cc
Induction : PGM-DSFI electronic fuel injection
Ignition : Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Valve Train : DOHC; 16-valve
Max. Kuasa : 178ps/12,000rpm
Max.Tork : 11.4kgf.m/8,500rpm
Induction : PGM-DSFI electronic fuel injection
Ignition : Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Valve Train : DOHC; 16-valve
Max. Kuasa : 178ps/12,000rpm
Max.Tork : 11.4kgf.m/8,500rpm
Transmisi : 6-speed
Front Tire : 120/70 – ZR17M/C (W)
Rear Tire : 190/50 – ZR17M/C (W)
Front Tire : 120/70 – ZR17M/C (W)
Rear Tire : 190/50 – ZR17M/C (W)
0 comments:
Post a Comment